utorok 14. júna 2016

I.diel - predslov

Moje detstvo bolo nádherné, pretože moja maminka sa vždy snažila, aby sme mali všetko, čo sme potrebovali. A na rozdiel od mnohých iných detí, sme vyrastali s maminkou - podnikateľkou.

Keď sa začala osamostatňovať od zamestnávateľa, mala som 9 rokov a nerozumela som svetu tam von, tak ako dnes mu nerozumejú moje deti. Nechápala som, prečo nechce robiť v tej skvelej práci, kde na tú dobu mala pekný plat. Nechápala som tomu, prečo zrazu pracuje 12 až 16 hodín denne a lieta medzi 3 prácami. Ale vďaka nej a tomu, že sa jedného dňa osamostatnila úplne, som zažila detstvo, kde som mohla pomáhať predávať, kde som mohla baliť darčeky v našom obchode, či chodiť s mamkou nakupovať tovar do veľkoskladu. Vďaka nej sme raz mesačne chodili v piatok do Bratislavy do veľkoskladu miesto do školy. A vďaka nej som mohla navštevovať školu, ktorú som si vybrala, hoci bola vzdialená cez 200 km.

V tomto roku má moja dcéra 9 rokov. V tomto roku, kedy som ja začala podnikať. V tomto roku, kedy som po práci na TPP, večer sadla k počítaču a podnikala. A robila som malé krôčiky. Pretože som nevládala. Nevládala som tváriť sa, že v spoločnosti, kde pracujem je všetko OK. Nevládala som opäť prikyvovať, a šliapať si tak po svojej hrdosti. V tomto roku, kedy som založila knihydetstva.sk s tou najlepšou detskou literatúrou. Zrazu sedím denne 12 hodín pri práci a viem, že to za to stojí. Stojí to za Vašu dôveru.

A keďže školy z Vás vychovajú dobrého zamestnanca s množstvom teoretických vedomostí, je načase zmeniť myslenie mojich detí. Obdivujem ľudí, ktorí sa rozhodnú stráviť 40 rokov v jednej spoločnosti na 2 až 3 smeny, ale ja chcem svojim deťom ukázať, že sa dá žiť aj inak. A tak vznikol tento projekt.

Celkom neplánovane, nie je jeho cieľom detská práca, iba zmena myslenia a prístupu k životu. Svojim deťom som už ukázala základy etikety, učíme ich láske k prírode, k školským povinnostiam, k láske ku knihám a vzdelaniu. No teraz začína projekt finančnej gramotnosti a podnikania v medziach zákona.

Vytvorila som spolu s deťmi podnikateľský plán a ich výrobky budú darované v našom detskom kníhkupectve knihydetstva.sk

A tak si pozrite ako sme začali...



2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Gitka, ďakujem pekne. Sleduj nás aj naďalej a dozvieš sa, ako náš projekt a život pokračuje. :)

      Odstrániť