streda 14. novembra 2018

Petronela Jabĺčková Tajomstvo jablkového koláča


Útla knižka s malou čarodejnicou na obálke nebola prvá voľba pri výbere knihy pre školopovinné deti. Do rúk sa mi dostala pri nahrávaní položiek na e-shop a použila na mňa svoje veľké kúzlo. A tak sa moja vášeň pre knihu Petronela Jabĺčková začala. 


Prvý diel som čítala po večeroch, keď deti už spali a ja som sa do tohto príbehu ponorila po uši. 
Veľký čarovný mlyn, v ktorom už roky nik nebýva - posledný majiteľ z neho ušiel a rozhodol sa, že sa už nikdy nevráti. Mlyn je totiž podľa neho začarovaný. No nie je to mlyn, čo je v tej knihe čarovné. Všetky kúzla má za následok prítomnosť jabĺčkovej čarodejnice. Že neviete, kto je to jabĺčková čarodejnica? Jabĺčková čarodejnica je čarovná tak ako všetky ostatné čarodejnice, no jej hlavnou úlohou je chrániť jablone i sad, v ktorom sa pestujú, pomáhať drobným obyvateľom sadu a mnoho iného. A že v tej záhrade nie je sama! Pomáhajú jej škriatkovia, ktorí sa starajú o dreviny i sad. Ich pokojné spolunažívanie prerušia noví obyvatelia mlynu - rodina Pečková. Mama, otec a dvojičky Olívia a Oliver sa prisťahujú kvôli finančnej situácii rodiny. Pán Pečka prišiel o prácu a tak sa rodina musela uskromniť a presťahovať sa do mlynu, kde prefukuje vietor a všade je špina a pavúky! Petronelina úloha znie: "Zbaviť sa nových obyvateľov." A že na to bude potrebovať veľa síl, o tom niet pochýb. Rodina Pečková sa len tak vystrašiť nedá. Ako dopadne jej boj a aké prekvapenie na Vás čaká na záver, to uvidíte sami. 

Kniha je skvelým čítaním pre deti vo veku od 6 rokov, je plné krásnych ilustrácií, písmo je veľké pre prvých čitateľov a kniha je typom čítania s porozumením. Knihu Petronela Jabĺčková Tajomstvo jablkového koláča nájdete na našom e-shope. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára